2014. augusztus 24., vasárnap

Kifli

A zsemle és a kenyér receptje után megleltem a kifli receptjét is, jól bevált helyről: Ildikótól!



Én az eredeti receptből elhagytam a burgonyapelyhet, és csak szárított élesztőm volt itthon. Ennek köszönhetően nem igazán akart megkelni, de azért a pihentetés megtette hatását, finom lett! (Az már csak hab a tortán, hogy a sütőpapír ráragadt a kész kiflik aljára, úgy kellett levakarni róla. Nem is értem, miért...)


Hozzávalók:

60 dkg liszt, 1 evőkanál burgonyapehely (én elhagytam) 3 kávéskanál só, 2,5 dkg élesztő, 3 dl tej, 1 dl olaj, 1 kávésnál cukor

Elkészítés: 

1.) 1 dl langyos tejbe tesszük a kávéskanál cukrot, és belemorzsoljuk az élesztőt és felfuttatjuk. 

2.)  Egy tálba tesszük a lisztet, sót, olajat a maradék langyos tejet és a felfuttatott élesztőt. Jól bedagasztjuk 1 óra alatt duplájára kelesztjük kelesztőtálban.

3.) Ha megkelt, lisztezett deszkára borítjuk és 12 részre osztjuk.

4.) Egyenként kb. 25 cm átmérőjű vékony kockákra nyújtjuk (ahogy sikerül) és az egyik csücsküktől kezdve felsodorjuk őket. 

5.) Letakarva 45 percig hagyjuk pihenni a kifliket.



6.) Egy lábasba forralunk vizet (ne bugyogjon, csak szépen gyöngyözzön) adunk hozzá 1 teáskanál cukrot és egyesével beletesszük a kifliket majd 8-ig elszámolunk lassan.Ez kb 4 perc az összes kiflivel. Vízből kivéve, egyből a sütőpapírral bélelt tepsire tesszük őket. 

7.) 180 fokra előmelegített - légkeveréses - sütőben 20 perc alatt szép pirosra sülnek. Ha szép piros kívülről akkor megsült a közepe is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése