Idén bátorság- és túlélő-programot szerveztünk Sátoraljaújhelyre a Zemplén Kalandparkba.
Kicsit korán indultunk (mert messze volt a cél), ezért volt, aki (Nóra) útközben még szunyókált egy kicsit.
Fő célkitűzésem az volt, hogy Nóra és én át merünk menni a Nemzeti Összetartozás Hídján. A többiek - Ottó, Blanka és Ágoston - nem voltak kérdésesek, mert ők mindannyian bátrak, és simán ugranak egyet az üveglapon a hídon.
Megtudtuk, hogy amennyiben pontosan 80 kilométer/órás sebességgel haladunk Szerencs felé a 37-es úton Gesztelynél, akkor az Érik a szőlő című népdalt halljuk. Számunkra ez olyan elképzelhetetlennek tűnt, hogy Ágoston konkrétan azt hitte, hogy emberek fognak az út mellett állni és zenélni:
A bátorságpróba tervezésénél az is vakmerő dolognak számított, hogy a kényelmes hotel helyett a kalandpark turistaszállóján foglaltunk szállást, ami várakozáson felül jó ötlet volt, már csak szervezési szempontból is - gazdasági szempontból sem volt rossz a 6.500.- Ft/fő a szállásért! A kedves recepciós olyan tippeket adott nekünk a kalandparkkal kapcsolatban, ami szó szerint aranyat ért.
Odaérkezésünk napján esett az eső, ezért csak a bobpályát tudtuk kipróbálni, mert a többi eszközt pont akkor zárták le a nagy szél és az eső miatt. A bobpálya a maga 2275 méteres hosszúságával az ország leghosszabb csövön rögzített bobpályája. A bob 37 km/órás sebességnél automatikusan lefékeződik, de neked is van lehetőséged önállóan irányítani, így még egyedibbé teheted az élményt. Mivel minket nem riasztott el sem az eső, sem a szél, így azon nyomban siklottunk egyet. Azt hiszem, az arcok magukért beszélnek:
Blanka:
Nóra:
Ágoston:
Aznap este még egy laza, két órás falmászás is belefért a családnak. Itt a mászható felület összesen 600 m2. Magyarországon a legmagasabb, Közép-Európában az egyik legmagasabb beltéri mászófal. Beltéri magassága 18 méter és 21 méteres áthajló falszakasszal rendelkezik. Európai Uniós nemzetközi szabványok szerint épült meg a fal minden részletében. Felszereltsége nemzetközi minőségű. A falra felszerelt mászó utakat több évtizedes szakmai tapasztalattal rendelkező hegymászók és sziklamászók segítségével építették ki.
Én ehhez sokat nem tettem hozzá, főleg fotóztam. Itt többször vita tárgyát képezte, ki a majom a családban. Konkrétan Nóra azzal vádolt, hogy majmot szültem (itt Blankára gondolt főleg).
Másnap reggel már tudtuk, hogy a jegypénztárak délelőtt 10 órakor nyitnak, és a sorbanállás elkerülése érdekében érdemes már 9.30-tól odaállni, hogy elsők között tudjuk élvezni az attrakciókat.
Először az 1332 méteres libegőre vettünk vegyet (oda-vissza), és feltárult előttünk a csodálatos táj.
A libegő végállomásánál található a "Sólyom" extrém átcsúszópálya, mert a Szár-hegy és Magas-hegy közötti 1036 métert nem csak üvegpanorámás zárt kabinban lehet megtenni. A kabinokból a panorámaablakokon kitekintve két párhuzamos kötélzetet láthatsz (ez a “Sólyom”), melyen az extrém kalandra vágyók 80 km/órás sebességgel átcsúszó kötélpályán is megtehetik a több mint 1 km-es távot. Én el sem hiszem, hogy ezt megcsináltam. Nóra annyit mondott a végén, hogy annyira félt, hogy még sikítani sem mert.
Megérkezés az átcsúszóról:
Miután magunkhoz tértünk az extrém átcsúszás után, rövid séta után megtaláltuk a Nemzeti Összetartozás Hídját. Igen, valóban üveglap van az alján egy kis részen, és valóban 5.000.- Ft-ért lehet átmenni rajta személyenként.
A gyalogoshíd a maga nemében világcsúcstartó: 700 m hosszúságával a világ leghosszabb gyalogos kötélhídjaként említik, ami részben igaz is. Magassága a Májuskút-patak fölött kb. 83 m, a járófelület szélessége 1,20 m, egyszerre 300 fő látogató tartózkodhat rajta és még 10 fő személyzet. Használata 10 m/s átlagos szélsebességig engedélyezett; a létszámkorlátot beléptető kapukkal biztosítják. Viharos, csúszást okozó időjárás esetén nem látogatható. Célja szerint kalandparki élményt nyújtó, nem közforgalmi célú, kétirányú gyalogoshíd, amelynek középső szakaszán 5-6 méter hosszan üveg járófelület is fokozza az élményt. „Az volt a cél, hogy megfelelően mozogjon és élményt adjon azoknak, akik egy kalandparkban erre rámennek”, mondta a terhelési próbák után Dunai László egyetemi tanár. Valószínűleg lesznek majd, akik nem fognak rámenni a hídra emiatt a mozgás miatt.
Bátorságpróbám bizonyítéka:
Visszafelé Dongóval mentünk, amely Magas-hegyet a Szár-heggyel összekötő, zárt kabinos kötélpálya, mely az országban egy páratlan létesítmény.
A két hegy között két darab, egyenként 6 fő szállítására alkalmas kabin közlekedik 152 méteres magasságban. A kötélpálya hossza 1036 méter, segítségével mozgáskorlátozottak számára is látogathatóvá válik a Szár-hegyen elhelyezkedő történelmi emlékhely, a trianoni tragédiát felidéző Magyar Kálvária, a Szent István-kápolna és a 100. országzászló.
A nap további részében a gyerekek még háromszor lecsúsztak a bobpályán, és némi falmászással zártuk a napot.
Amit érdemés még tudni a helyről, hogy a vendéglátói árak nagyon rendben vannak, jó minőségű, szolid áron lehet ebédelni a nagycsaládosoknak is. (Összehasonlításképpen Zalakaroson egy gyerek-mojito koktél 1.300.- Ft, itt mindössze 699.- Ft.)
A kirándulásunk lezárásaként elautóztunk Maklárra, ahol a kihagyhatatlan Stühmer cukrászdában ettünk desszerteket:
Ezt a kalandtúrát ajánlom kevésbé bátraknak is!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése